Tuesday, September 1, 2009

result exam..alhamdulillah!

Bismillah dengan nama tuhan pencipta alam, Allah SWT.

alhamdulillah dalam masa yang singkat ni, ingin aku sampaikan beberapa perkara..

pertama..
syukur yang tak terhingga pada-Nya kerana aku lulus gak exam aritu..Alhamdulillah.nak tulis ni bukanla nak mendabik dada..haha aku bukanla scorer macam kawan yang lain2 tapi cukuplah sekadar yang aku mampu..aku syukur, aritu aku dah usaha sebaik yang mungkin..keputusan yang tak seberapa ni aku dahulukan dengan syukur pada Ilahi..alhamdulillah!

kedua..
semalam, ada la chatting dengan kawan ni..ala kawan kita la yang satu kuliah ni..fail 1 paper..humm sian.mungkin ni satu ujian dari Allah..maka janganlah kita berputus asa daripada rahmat-Nya plak ya! kita mesti...mesti..dan mesti sentiasa bermuhasabah balik apa yang kita telah lakukan apabila sesuatu terjadi pada kita..
mungkin(mesti)..ujian Allah
mungkin jugak..kita kurang bersedia dulu
mungkin jugak..balasan dosa yang kita lakukan pada kawan kita dulu..
banyak kemungkinan..tapi, apa2 pun kita bersangka baik ini adalah suatu ujian dari Allah untuk tingkatkan iman hamba2-Nya..kan?

ketiga..
macam mana dengan iman kita bulan ramadhan ni?
adakah makin bertambah?kalau ya, Alhamdulillah...kalau tak tu, masih banyak masa lagi untuk berubah..cepat2 la berubah ya!
pepatah arab mengatakan..masa itu bagaikan pedang, kalau kita tak memintasnya, dia akan memotong kita(qata3aka)..hehe betul kan?
tak pun pepatah melayu..MAsA ITU IBARAT EMAS..hehe pentingnya masa..kan?ha..tunggu apa lagi, jom la kita beramal kerana Allah..jangan berlengah2 lagi kerna "orang yang suka berlengah-lengah itu adalah pencuri masa"
humm..setakat ni ja kot..hehe masa pantas berlalu...ma'assalamah

 [ AL-BAQARAH 155]
Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman.
Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: 

[156]
(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." 

[157]
Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya;
dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.

p/s : buat teman2 yang score dalam exam aritu..tahniah la ya!mabruk!!banyak2 la ucapkan 

ALHAMDULILLAH

alhamdulillah..selesai!

No comments:

Post a Comment